Het eerste werk - Reisverslag uit Hasliberg, Zwitserland van Corina Prins-Zuijderduijn - WaarBenJij.nu Het eerste werk - Reisverslag uit Hasliberg, Zwitserland van Corina Prins-Zuijderduijn - WaarBenJij.nu

Het eerste werk

Door: Corina

Blijf op de hoogte en volg Corina

21 December 2010 | Zwitserland, Hasliberg

Vrijdag zou het echte werk beginnen, het was wachten op de eerste gasten die zouden arriveren. Dus 's morgens vroeg opgestaan, lekker ontbeten en we gingen maar aan de slag met het programma voor komende week. Veel ideeen die we al op papier hadden gezet omgetoverd tot een mooi programma voor de kinderen en ook wat activiteiten voor volwassenen.
We hebben een uitnodiging gemaakt voor alle gezinnen met kinderen zodat zij ook weten dat ze welkom zijn en die aan de receptie afgegeven zodat zij het verder af kunnen handelen.
Intussen was het 11 uur, gingen we lunchen en waren de gasten er nog steeds niet.
Na het eten weer verder gegaan met het werk, we moesten nog wat uitnodigingen maken voor verschillende dingen die we willen organiseren.
De gasten kwamen uiteindelijk om 4 uur 's middags aan. Leonie, Marieke en ik hebben toen nog even buiten gelopen. Toen hadden we even niks meer te doen, dus gingen we de voorbeeldkalender kleuren. :) 's Avonds hebben we nog een klein beetje aan het programma gedaan.

Zaterdag begonnen de eerste werkzaamheden. 's Ochtends zijn de eerste kinderen gekomen bij de oppas. Die zijn toen zo'n 2 uur gebleven. Ik ben begonnen en na een uurtje werd ik afgelost door Leonie en Marieke. Na de Lunch heb ik hen weer afgelost zodat zij ook even konden eten.
's Middags wilden die andere meiden, het team was inmiddels compleet want Eline en Anne-Debora waren ook gearriveerd, naar Meiringen, per slee. Ik heb besloten om niet mee te gaan omdat ik al heel erg last van mijn keel heb. Rein zegt dat het komt door de droge lucht die hier hangt maar ik weet eigenlijk nog niet zo goed hoe het komt.
Ik heb toen op de kinderen gepast. De kleinste heb ik op bed gelegden de andere 2 hebben heel lief gespeeld, ik heb ze nog voorgelezen en we hebben lekker samen gekleurd. Er waren ondertussen ook al andere kinderen gekomen maar daarover was en geen duidelijkheid, er was ook niet op ze gerekend. Maar die konden heel zelfstandig spelen, af en toe moest gezegd worden dat ze rustig aan moesten doen omdat de baby nog lag te slapen maar dan luisterden ze ook wel goed.
Toen de andere meiden terugkwamen ben ik afgelost en konden we weer aan het werk. Toen hebben we het programma echt afgerond,
alle tijden die nog openstonden opgevuld en toen het klaar en gecontroleerd was, hebben we alles uitgeprint, de uitnodigingen opgehangen en heb ik met Eline de programma's rondgebracht.
Ook hebben we nog wat voorbeeldjes gemaakt zodat de kinderen een beetje weten wat de bedoeling is.

's Avonds hebben we nog een film gekeken, nog even buiten geweest, een rondje gelopen en daarna nog een beetje in het hotel gelopen.

Zondag was er 's morgens een kerkdienst. Er was een dominee uit Amsterdam. Hij zal ook de hele week de avondsluiting doen. Toen ik de kerkzaal binnenkwam, met Leonie en Marieke, vroeg Rein of ik wilde dwarsfluiten. Dat was geen probleem natuurlijk dus ging ik hem maar even ophalen. Na de kerkdienst hebben we nog wat gedronken en daarna was het alweer tijd om te eten want de lunch word opgediend om 11 uur en als je dan te lang wacht, heb je gewoon koud eten. Want ja, we krijgen hier 2 keer per dag warm eten.

's Middags heb ik voornamelijk gerelaxed, gelezen en een beetje niks gedaan.
's Avonds was de Sing-in, ook hier heb ik weer gedwarsfluit, dit keer samen met Janneke. Haar vader is de dominee dus dat was wel leuk.

Maandag begonnen we met ontbijt, daarna gingen we op de kinderen passen. Op het programma stond een medaille maken voor de spellencompetitie. Alleen hadden we erg kleine kinderen die dat nog niet echt konden doen. Maar op een gegeven moment wilden een paar kinderen dat wel doen. Dus hebben we het met hen gedaan. 's Middags stond ballonrace op het programma maar de kinderen waren allemaal zo moe, dat ze bijna allemaal hebben geslapen. Daarna hebben we het nog wel met wat kinderen gedaan.Rond half 5 waren alle kinderen opgehaald, hebben we de zaal opgeruimd en zijn we maar wat werkvoorbereidng gaan doen voor vandaag.
's Avonds nog naar de avondsluiting geweest, nadat we een film hadden gekeken.
Vanochtend hebben we een kalender gemaakt met de kinderen. Ook een deurhanger stond op het programma en de meisjes vonden het leuk om een ketting te maken.
Verder staat voor vandaag nog op het programma kaarten maken en een poppetje in de sneeuw maken maar we kijken wel hoever we daarmee komen. Vanavond hebben we in ieder geval een spellencompetitie met de volwassenen.
Dus daar gaat ook nog wel wat werk in zitten.

Ps. De foto's zijn nog niet gelukt, ik doe dat echt zo snel mogelijk! :)

  • 21 December 2010 - 16:45

    Annerieke:

    Ha Corina!

    Klinkt allemaal erg gezellig, leuk en sfeervol..;)! En wat fantastisch heh, sneeuw/slee/bergen enz..! Het begint zo bij mij helemaal te kriebelen..;)!
    Maar meid, geniet ervan en succes!

    Liefs!

  • 21 December 2010 - 21:09

    Lenie:

    Haaaaaa lieve zus,

    Best wel heftig ^^, maar klinkt
    allemaal erg leuk!!

    Geniet er lekker van, en succes
    met het werk dat je doet!

    Liefssss!! (L)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Corina

Actief sinds 20 Maart 2010
Verslag gelezen: 97
Totaal aantal bezoekers 35078

Voorgaande reizen:

08 Juni 2018 - 16 Juni 2018

Reis naar Rostock

21 Mei 2012 - 03 September 2012

Werken op camping in het mooie Italië

14 December 2010 - 19 Maart 2011

Werk in Zwitserland

01 Juni 2010 - 22 Juli 2010

Een nieuw begin

20 Maart 2010 - 22 Mei 2010

Mijn droom

Landen bezocht: