27 - 30 december - Reisverslag uit Hasliberg, Zwitserland van Corina Prins-Zuijderduijn - WaarBenJij.nu 27 - 30 december - Reisverslag uit Hasliberg, Zwitserland van Corina Prins-Zuijderduijn - WaarBenJij.nu

27 - 30 december

Door: Corina

Blijf op de hoogte en volg Corina

30 December 2010 | Zwitserland, Hasliberg

De maandag na kerst waren er weer nieuwe kinderen. Een tweeling, Thijmen & Jesse, een gezin met 4 kinderen, een gezin met 2 kinderen en ook hadden we deze week voor het eerst Duitse kinderen. Ook Sennah komt nog regelmatig langs.
Ze zijn altijd superlief allemaal. De tweeling is zoo schattig. Ze lijken heel erg op elkaar maar zodra ze naast elkaar staan, zie je wel een verschil.
Verder hebben we maandag niks bijzonders georganiseerd.
's Avonds nog naar de kapeldienst geweest, geleid door dominee Glashouwer & zijn vrouw.
Ook speelt Gerald Troost de hele week piano. 's Avonds heb ik ook nog een stuk gelopen.

Dinsdag hebben we ook oppas gehad. Dit keer alleen 's ochtends.
Dinsdagmiddag ben ik met Eline en Marieke in de gondel gestapt, op weg naar Meiringen. We moesten cadeautjes kopen voor de Bingoavond en verder hadden we nog wat andere spulletjes nodig. Eenmaal teruggekomen hebben we nog een beetje opgeruimd, spelletjes gedaan en daarna was het alweer tijd om te eten en voor de avondsluiting.
Voor de avondsluiting heb ik nog een stuk gelopen met Marjolijn & Leonie.
's Avonds hebben we ook nog een film gekeken.

Ook woensdag hadden we alleen 's ochtends oppas.
Ook ben ik 's ochtends nog naar Meiringen geweest met de gondel. Heen was aardig goed te doen, moest alleen best lang in de rij staan voor een kaartje. Terug begon het pas want omdat ik 's ochtends ging, was het heel druk met allemaal mensen die naar de piste gingen. Voor 's avonds hadden we een fakkeltocht georganiseerd. Hier was veel belangstelling voor. Er waren veel opgaven en we hadden een leuke route uitgestippeld. Ook wel veel klimmen, op een gegeven moment durfde een meisje niet meer verder. Het was namelijk ook aardig glad door de sneeuw. Maar ik heb haar toen bij de hand genomen en samen zijn we de berg opgeklommen. :)
Hierna nog naar de avondsluiting geweest.
Tijdens de fakkeltocht kwamen we ook de jongens/mannen uit het dorp tegen. In de week, toelopend op Oud&Nieuw lopen zij door het dorp met grote bellen. Dit doen ze om de geesten voor het nieuwe jaar te verjagen. Het gerucht gaat dat ze dan ook stomdronken zijn. Op Oudjaarsdag gaan ze dan met z'n allen naar de stad, in ons geval Meiringen, waar ze lopen met maskers en allerlei andere gekke dingen.

Vandaag hebben 's ochtends weer oppas gehad. Dit keer waren er weinig kinderen, de tweeling, Duitse kinderen en nog wat anderen. 's Middags heb ik opgepast op een Duits meisje. Ze lag in bed maar daarna begon ze heel hard te huilen. Ik was samen met Timo, de andere meiden hadden 4 skipassen gekregen en waren dus naar boven naar de piste gegaan. Dit omdat er 2 zaterdag naar huis gaan en de andere 2 gaan maandag naar huis.
Dus dan konden ze nog 1 keer naar boven.

Vandaag was het een heel apart gezicht. Ik kwam op mijn kamer en ik kijk normaal gesproken uit over een dal en een meer. Maar dit keer hing er zo'n dikke laag mist boven dat er helemaal niks meer van te zien was. Was echt een heel mooi, apart en bijzonder gezicht.

Voor 's avonds hadden we een bingo georganiseerd. Dit was een groot succes. Leuke mensen, leuke prijzen, kortom een geslaagde avond...

  • 31 December 2010 - 15:42

    Pieter Dirk & Marije:

    Lieve corien,

    Zoals we kunnen lezen vermaak jij je wel, fijn hoor! Zal best vreemd zijn geweest om daar kerst te vieren en nu vanavond oud & nieuw...!?!?!

    Wij willen je heel veel plezier wensen vanavond/vannacht en een goed, mooi, en gezond nieuw jaar!

    Heel veel liefs Pieter en Marije

  • 10 Januari 2011 - 00:43

    Timo:


    EY Corina,

    mooi reisverslag ;-)
    Denk dat ik de volgende keer er ook een ga schrijven.

    zowiezo wat photo's ga ik laten afdrukken.

    Greetz Timo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Corina

Actief sinds 20 Maart 2010
Verslag gelezen: 128
Totaal aantal bezoekers 35070

Voorgaande reizen:

08 Juni 2018 - 16 Juni 2018

Reis naar Rostock

21 Mei 2012 - 03 September 2012

Werken op camping in het mooie Italië

14 December 2010 - 19 Maart 2011

Werk in Zwitserland

01 Juni 2010 - 22 Juli 2010

Een nieuw begin

20 Maart 2010 - 22 Mei 2010

Mijn droom

Landen bezocht: