Werken, winkelen & wandelen in de Witte Wereld - Reisverslag uit Hasliberg, Zwitserland van Corina Prins-Zuijderduijn - WaarBenJij.nu Werken, winkelen & wandelen in de Witte Wereld - Reisverslag uit Hasliberg, Zwitserland van Corina Prins-Zuijderduijn - WaarBenJij.nu

Werken, winkelen & wandelen in de Witte Wereld

Door: Corina

Blijf op de hoogte en volg Corina

21 Januari 2011 | Zwitserland, Hasliberg

Zaterdag heb ik 's ochtends opgepast. 's Middags heb ik een heel stuk gewandeld. 's Avonds zou ik eigenlijk ook op moeten passen maar dat ging toch niet door omdat ik geen Frans en Italiaans sprak.. Ja hallo, niemand heeft mij gevraagd of ik dat sprak hoor... Dus toen ben ik naar Henrieke gegaan, hebben we een film gekeken.

Zondag was ik naar de kerk geweest in Hohfluh. Een heel klein kerkje. Inclusief de dominee en organist waren we met z'n tienen. xD
Ik verstond er eerst helemaal niks van, dat aparte accent hier ook. Toen vroeg de dominee aan mij of ik het verstond of dat hij Hoog-Duits moest praten. Ik zei toen dat dat wel beter was dus ging hij over in het Duits.
's Middags heb ik niets bijzonders gedaan.
's Avonds had ik bij Koos&Cheryl gegeten omdat er geen gasten waren in het hotel vannacht. Dus er waren ook geen koks aanwezig om eten klaar te maken. En toen moesten we een andere oplossing verzinnen. En dit ging heel prima dus dat was mooi meegenomen. Ik ben daar 's avonds ook nog even gebleven. Daarna ben ik lekker naar bed gegaan.

Maandag ging ik met Henrieke naar Thun. Eerst naar de chiropraktor voor Sarah-Maria en daarna gingen we even winkelen. Dat was echt heel erg leuk. Thun is een heel mooi, oud stadje. Niet erg groot maar superleuk! We hadden ook nog wat gegeten en om ongeveer 4 uur waren we terug in het hotel. Ik heb toen gegeten en 's avonds niks spectaculairs gedaan...

Dinsdag heb ik 's ochtends op Sarah-Maria gepast. Dit heb ik wel gewoon in het hotel gedaan. Daarna heb ik wat gegeten en ben toen aan het werk gegaan. Ik heb etiketten gemaakt voor alle schilderijen die in het hotel hangen. Nadat die etiketten uitgeprint waren, heb ik ze uitgesneden en op aluminium plaatjes geplakt. Daar ben ik nog niet helemaal klaar mee want de plaatjes waren op.
Hier ben ik de hele middag en een gedeelte van de avond mee bezig geweest.
Ook ben ik 's avonds nog even naar Henrieke geweest.

Woensdagochtend heb ik opgepast op een Duits jongetje. We hadden lekker geknutseld, wat gedronken in het restaurant en ik had heel veel boekjes voorgelezen.. Ik twijfel ernstig of mijn uitspraak wel goed was maar ja, hij heeft er niks van gezegd. xD
's Middags ben ik naar het appartement van Rein&Henrieke verhuisd. Ik ga hier een weekje slapen omdat Rein&Henrieke met Sarah-Maria naar Nederland zijn.
Dus ga ik in hun appartement slapen omdat er toch iemand bij Mozart (de hond) moet zijn. Dat was dus spullen inpakken (alleen de hoognodige dingen, ik kom toch elke dag in het hotel) en weggaan.
Toen ik daar aankwam heb ik eerst Mozart uitgelaten. Ook ben ik nog een paar keer heen&weer naar het hotel geweest met een aantal redenen.

Donderdag heb ik voorbereidingen getroffen voor het geval dat er weer kinderen komen. Het is weer aardig rustig. Ik heb 's middags Mozart uitgelaten. Ik keek eventjes niet en weg was hij. Hij was nergens meer te vinden. Dus ik ging naar het hotel, ik moest eten. Toen ik klaar was met eten kwam ik Thomas tegen (hij werkt ook hier in het hotel). Hij wist dat Mozart weg was, ik had dat verteld, en zei dat dat heel normaal was. Hij zou vanzelf wel weer terugkomen. Dus toen ik hem 's avonds nog even zag, zei hij dat Mozart in het kantoor was. Hij had dus de weg naar het hotel gevonden. Gelukkig was hij weer terecht. 's Avonds heb ik niks bijzonders gedaan.

Donderdag was Mozart alweer weg. Dit keer 's ochtends. Ik had hem uitgelaten en toen we terugkwamen bij het appartement ging hij ervandoor. Hij luisterde echt totaal niet. 's Middags zat ik nog even achter de computer en toen kwam Thomas met hem aangelopen. Ik ben toen terug naar het appartement gegaan, heb thee gedronken, heb Mozart daargelaten en ben terug naar het hotel gegaan. Ik ben 's middags ook nog even naar Meiringen geweest, naar het gemeentehuis om wat dingen af te handelen.
Voor vanavond heb ik geen spectaculaire plannen.

Ps. Ik vind het altijd leuk om reacties te krijgen, al slaan ze nergens op! (Willem... :P)
Dus twijfel vooral niet en reageer! :)


  • 21 Januari 2011 - 15:05

    Marieke:

    Een reactie van mij:D!

    Veel plezier nog;)

  • 22 Januari 2011 - 18:53

    Xxx Uit Rijssen:

    Lieve corien, zitten gezellig met zn vieren tv te kijken en hebben net jouw nieuwe verhaal gelezen. Je vermaakt je nog wel de.komende tijd he!? Geniet er nog maar lekker van, liefs cees, petra, pieter en marije

  • 25 Januari 2011 - 14:23

    Willem:

    Ja, altijd supergrappig die reacties van mij....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Corina

Actief sinds 20 Maart 2010
Verslag gelezen: 97
Totaal aantal bezoekers 35053

Voorgaande reizen:

08 Juni 2018 - 16 Juni 2018

Reis naar Rostock

21 Mei 2012 - 03 September 2012

Werken op camping in het mooie Italië

14 December 2010 - 19 Maart 2011

Werk in Zwitserland

01 Juni 2010 - 22 Juli 2010

Een nieuw begin

20 Maart 2010 - 22 Mei 2010

Mijn droom

Landen bezocht: