Skieeen :) - Reisverslag uit Hasliberg, Zwitserland van Corina Prins-Zuijderduijn - WaarBenJij.nu Skieeen :) - Reisverslag uit Hasliberg, Zwitserland van Corina Prins-Zuijderduijn - WaarBenJij.nu

Skieeen :)

Door: Corina

Blijf op de hoogte en volg Corina

25 Januari 2011 | Zwitserland, Hasliberg

Zaterdag was het dan eindelijk zover.. Ik heb voor het eerst geskied.. :) Ik ging met Francois naar boven, naar Bidmi. En toen ging ik het leren. Op de babypiste.. Het ging op zich best wel goed. Ik ben 3 keer gevallen in 2 uur. Maar toen ik de derde keer viel, had ik geen stokken meer. De eerste 2 keer wel en kon ik wel overeind komen met de stokken maar dat ging de derde keer dus niet. Francois zei toen ook heel leuk: "Op dit moment heb ik gewacht. Hoe ga je overeind komen?" Ik moest dat even gaan verzinnen. Ik lag bij een kabel dus ik dacht ik pak die kabel vast en trek me overeind. Dat vond ik best wel een goed idee van mezelf. Maar Francois vond dat een minder goed idee. Dus toen ik weer op m'n ski's stond, gooide hij me weer op de grond. Ik was nu te ver bij de kabel vandaan dus moest ik het zelf doen. Nou ik kan je vertellen, dat is echt niet makkelijk. Met stokken is het al niet makkelijk om op te staan en als je dan ook geen stokken hebt... Maar het is me gelukt. Op een gegeven moment zei Francois tegen me: "We doen het nog 1 keer en dan is het genoeg geweest". Maar ik wilde helemaal niet nog 1 keer, ik wilde nog 100 keer ofzo... Het was zo leuk!
Okee, het was ook best nog wel lastig maar goed, dat is bijna alles als je ermee begint.
Toen waren we nog een klein poosje doorgegaan en daarna pakte ik de gondel naar beneden en Francois ging skien naar beneden. In het hotel teruggekomen dronken we nog een warme chocolademelk, heb ik gegeten, gedoucht en ging ik met Mozart terug naar het appartement. Daar had ik nog even gecomputerd en ben toen lekker naar bed gegaan.

Zondag had ik me toch een spierpijn. Vooral in mijn armen en een klein beetje in mijn benen.Ooh man, dat was echt niet grappig. Ik had lekker uitgeslapen en ben toen een poosje met Mozart naar buiten geweest. Ik heb toen een kerkdienst geluisterd (jaja, een Nederlandse) want er is op het moment geen dominee in het hotel. Daarna ben ik naar het hotel gegaan, heb ik geluncht en ben weer terug naar het appartement gegaan. 's Middags heb ik gelezen en 's avonds ben ik weer naar het hotel gegaan om te eten. Ik was met Fatima want zij was alleen en ik was alleen. Dus gingen we in het restaurant zitten, wat drinken, beetje kletsen, gewoon gezelligheid. Daarna ben ik naar het appartement teruggegaan om mijn spullen op te halen. Mozart blijft namelijk bij Thomas omdat hij niet naar mij luistert en hij elke dag weg is. Vandaag waren ze bij het hotel opgebeld door de politie van Meiringen. Hij was blijkbaar ergens in Meiringen gevonden en bij de politie gebracht. Misschien mag ik het niet zeggen maar ergens ben ik wel blij dat ik van hem af ben. Af en toe werd ik echt he-le-maal gek van hem. Dus 's nachts sliep ik weer lekker in het hotel.

Maandag heb ik 's ochtends opgepast. Nou ja, dat wil zeggen 1 uurtje, daarna het jochie op bed gelegd maar wel de babyfoon meegenomen voor het geval dat er iets zou gebeuren. Maar dat gebeurde niet. Toen hij weer wakker werd, heb ik hem uit bed gehaald. We waren net weer beneden toen zijn vader hem op kwam halen. 's Middags ben ik even naar het winkeltje geweest. 2 keer zelfs want de eerste keer was hij nog gesloten. Dus moest ik later nog een keer terug. Maar dat is goed voor mijn beweging. Verder heb ik eigenlijk niets bijzonders te melden voor vandaag. Het was een heerlijke dag. Lekker weer, lekker koud, lekker sneeuw. Het is eindelijk weer het Zwitserland zoals het moet zijn in de winter.

Dinsdag heb ik 's ochtends opgepast. Weer hetzelfde verhaal als maandag. Hetzelfde jochie, hetzelfde ritme.
's Middags heb ik de ski's weer ondergebonden en ben ik naar boven gegaan. Dit keer alleen, weer naar Bidmi, de babypiste. xD Ik moet echt ff goed oefenen en dat kan daar ideaal. Dit keer heb ik al vorderingen gemaakt want ik ben nu maar 2 keer gevallen. Ik kon alleen niet echt goed overeind komen. 1 keer dat ik gevallen was, lag ik zo'n beetje in een split en kwam ik erachter dat er een ski was weggeschoten. Dus het was niet heel moeilijk om overeind te komen maar ik moest wel ff m'n ski pakken en die weer opnieuw aandoen. xD Maar verder ging het goed, heb ik lekker geoefend. Het weer was weer heerlijk, wel aan de koude kant en de zon scheen alleen aan de andere kant van de berg. Dus ik zag dat de zon scheen maar dat was niet bij mij.. :( Maar de sneeuw was goed te doen. Ik was dus op de babypiste en er waren dit keer heel veel vaders die hun kinderen gingen leren skiën. Dus allemaal van die kleine kindjes, geholpen door hun vaders. Was best wel grappig.
Maar het was weer heerlijk om te doen. Iedereen zegt altijd dat skiën verslavend is en ik dat nu van harte beamen. :) Teruggekomen in het hotel heb ik warme chocolademelk gedronken met Fatima, gegeten. Ook heb ik Fatima geholpen met servetten vouwen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Corina

Actief sinds 20 Maart 2010
Verslag gelezen: 124
Totaal aantal bezoekers 35060

Voorgaande reizen:

08 Juni 2018 - 16 Juni 2018

Reis naar Rostock

21 Mei 2012 - 03 September 2012

Werken op camping in het mooie Italië

14 December 2010 - 19 Maart 2011

Werk in Zwitserland

01 Juni 2010 - 22 Juli 2010

Een nieuw begin

20 Maart 2010 - 22 Mei 2010

Mijn droom

Landen bezocht: