De dagen - Reisverslag uit Verbania, Italië van Corina Prins-Zuijderduijn - WaarBenJij.nu De dagen - Reisverslag uit Verbania, Italië van Corina Prins-Zuijderduijn - WaarBenJij.nu

De dagen

Door: Corina

Blijf op de hoogte en volg Corina

18 Juni 2012 | Italië, Verbania

Om 9 uur begonnen we met ontbijt.
In het restaurant konden we kiezen voor een chocolade- of marmelade croissant en iets te drinken erbij.

Om half 10 begon de dag in Miniclub. We waren met zn drieën, 1 bleef in miniclub, 1 ging naar de 'playground' en 1 iemand ging de ronde maken. Ik was meestal degene die naar de playground ging. Boccia, Bowling, Balspellen, we deden het allemaal. Soms gingen we naar het strand om daar te spelen, zandkastelen te bouwen. 1 keer in de week hadden we een themadag.
Zo hebben we een clownsdag gehad. Alle kinderen tekenden een clown en als ze wilden werden ze ook als clown geschminkt. Ook hadden we een spidermandag. Dit met het oog op de musical die we 's avonds zouden doen.
Ook knutselden we, de kinderen maakten de mooiste tekeningen, ze speelden in de ballenbak of we deden spelletjes.
Ook hadden we sportdagen & schat zoeken op het programma staan.
Om 12 uur sloot de miniclub. Dan maakten we schoon en om half 1 hadden we lunch.

Daarna vrije tijd of trainen voor de show 's avonds.

Om 3 uur ging de miniclub weer open en deden we weer hetzelfde. Met lekker weer naar strand of de playground, bij regen binnen knutselen of kleuren.
Om half 6 weer dicht & opruimen, schoonmaken.
Om 6 uur hadden we nog een teambespreking en om half 7 diner.

Om 8 uur moesten we weer backstage zijn om ons voor te bereiden op de minidisco en de show 's avonds.

Meestal waren we rond 10 uur klaar met de show, daarna nog wat groepdansen doen & omkleden voor 'guest contact'. Of backstage blijven om de kostuums weer op te ruimen, schoon te maken.
Dan hadden we om 11 uur nog een teambespreking en het lag aan de shows van de volgende dagen of we nog training hadden, ja of nee.
Als we geen training hadden, gingen we vaak nog een drankje doen bij Bar Maggiore, kwartiertje loopafstand van de camping.
Of iedereen ging gewoon vroeg naar bed.
Hadden we wel trainging dan werd het soms 2/3 uur voordat je op bed lag.
En dan de volgende morgen weer om 9 uur in het restaurant zijn voor het ontbijt.
Ik hou ervan! (:

• 21 Juni 2012 - 13:31

Jenet Nijkamp:

hoi Corina,

leuk om te lezen dat je weer onderweg bent...
    wij zijn een paar jaar op isolino geweest en heel positief over de animatie. Leuk dat je hier nu ook bent, een hele ervaring maar weer. Ik wens je veel succes deze zomer! Blijf je ook de hele zomer in Verbania?
    Pas op voor de muggen straks (misschien nu al) Je hoort ze niet maar je voelt ze zeer zeker wel!!
    Nog een tip als je er tijd voor hebt: in verbania is een nederlandse dienst op zondag. evangelist Rouvoet gaat hier voor! Vertelt veel over zijn werk in de grote steden waar ze veel betekenen voor de prostituees etc.

Groeten Jenet