Laatste dag Rostock - Reisverslag uit Rostock, Duitsland van Corina Prins-Zuijderduijn - WaarBenJij.nu Laatste dag Rostock - Reisverslag uit Rostock, Duitsland van Corina Prins-Zuijderduijn - WaarBenJij.nu

Laatste dag Rostock

Door: Corina Prins

Blijf op de hoogte en volg Corina

14 Juni 2018 | Duitsland, Rostock

Woensdag 13 juni

Na het ontbijt hadden we bijbelstudie 4 over Daniël 4; God regeert! Hoogmoedigen komen ten val, zachtmoedigen zullen de aarde beërven.
Na de bijbelstudie was er een facultatief programma. Met het grootste gedeelte van de groep gingen we naar Warnemünde, een badplaats aan de Oostzee. Hier hebben we wat rondgelopen, zijn we even in een kerk wezen kijken, hebben we langs het water gelopen wat gegeten en zijn uiteindelijk weer teruggegaan naar het station.
Terug in het Gästehaus hadden we even om ins op te frissen want ‘s middags hadden we een wandeling door oud-Rostock met Gerrit. We zijn in de Petrikirche geweest, hebben bij de oude stadsmuur gelopen waar ook nog een standbeeld staat van Joachim Slüter, de reformator van Rostock. Hierna zijn we doorgelopen naar de Marienkirche. Hier hangt nog een astronomisch uurwerk wat tot op de dag van vandaag gelijk loopt. Na een poosje lopen kwamen we uit in een kloostertuin, een heel rustig plekje van Rostock. Toen we daaruit kwamen, liepen we langs de universiteit en daarna lopen we door maar het centrum. Daar hadden we vrije tijd. We hebben even op een terras gezeten, onze kinderen gebeld :), en wat gedronken. We verzamelden weer op de afgesproken tijd en gingen met de tram weer terug. Om 19.00 hadden we het diner en om 21.00 was de dagsluiting. Hierna hebben we nog even wat gedronken en nagepraat.

• 14 Juni 2018 - 22:44

Willemien:

Jullie lopen heel wat af .
    Hopelijk zijn jullie wel uitgerust als jullie thuiskomen.
    En al dat eten.....
    Maar gelukkig doen jullie ook veel mooie dingen!
    Hopen jullie snel te zien!!