And Milaan it is! - Reisverslag uit Milaan, Italië van Corina Prins-Zuijderduijn - WaarBenJij.nu And Milaan it is! - Reisverslag uit Milaan, Italië van Corina Prins-Zuijderduijn - WaarBenJij.nu

And Milaan it is!

Blijf op de hoogte en volg Corina

29 Augustus 2012 | Italië, Milaan

Ik ben met de nachttrein naar Milaan gekomen.
Dat was op zichzelf al een heel avontuur.
Het begon allemaal op het station.
Ik heb nog nooit met gereserveerde plaatsen gereisd dus alles was nieuw voor me.
Ik loop een coupe binnen, zie na een paar kamertjes nr. 85 staan. Mijn stoelnummer. Dus wil naar binnen lopen. Mét mn koffer. Het kamertje zat al bijna helemaal vol. Er was nog 1 stoel vrij. De 2 mannen die erin zaten hielpen, of eigenlijk deden ze het zelf, met mn koffer op het bagagerek leggen. Ik wilde net naar binnen lopen toen er een andere man aan kwam lopen. "Is hier nog plaats? Want ik heb hier 3 stoelen. Nummer 84, 85 en 86". "Dat kan niet"', was mijn antwoord, "Ik heb stoel 85". "Hebt u wel de goede coupé?"
Ik pak mn ticket en kijk daar nog even op.
"Ooooh, I am soooo sorry". Ik stond gewoon in coupe 8 terwijl ik in 9 moest zijn.
Dus mijn koffer werd weer naar beneden gehaald en ik liep door naar coupé 9.
Iedereen kon er achteraf wel om lachen.
Nu was ik wel in de goede coupe. Dus ik zoek de goede kamer op. Lag iedereen daar al te slapen.
Een vader, moeder, 2 kinderen en nog een andere man.
De vader en de andere man hielpen me weer met mn koffer en de moeder haalde 1 van de zoontjes van mijn stoel af.
Toen sliep iedereen weer verder.
Nu was het wachten tot de trein zou vertrekken.
Om ongeveer 7 uur 's ochtends kwam ik in Milaan aan.
Eerst op zoek naar een hostel.
Toen ik die gevonden had, werd me verteld dat de check-in pas om 2 uur was.
Met andere woorden: 'Ga je nog maar even vermaken en kom over 5 uur weer terug'.
Want het was inmiddels 9 uur.
Wat ik in die 2 uur heb gedaan moet je me niet vragen want ik weet het echt niet meer.
Die heb ik half slapend doorgebracht, denk.
Dus ging ik naar het Centrum van de stad, de Duomo. Ik heb gezeten voor de kerk, door de stad gelopen, wat gegeten en uiteindelijk ben ik terug naar het hostel gegaan.
Daar heb ik gedoucht, rustig aan gedaan.
's Avonds ben ik ook nog even naar het park gelopen, heb ik daar nog even gezeten en daarna ging ik lekker naar bed.

Maandag heb ik de Duomo bezocht. Je zou zeggen dat alle kerken hetzelfde zijn en dat ik na de St. Pieter niks nieuws zou moeten verwachten. Dat deed ik eigenlijk ook niet.
Ik had echt gedacht dat ik de mooiste kerk had gezien.
Maar deze kerk was zo anders dan alle andere kerken. Zo groot, zo mooi, zo indrukwekkend.
Jammer dat al die kerken zijn gebouwd van het geld van de arme mensen vroeger.
Als je daarover nadenkt is het niet zo mooi meer.
Schilderijen, heel veel kunst, goud, en zoveel meer.
Daarna heb ik nog door de stad gelopen, foto's gemaakt, ben ik naar alle dure zaken geweest.
Want ja, Milaan blijft toch de stad van de grote merken. Gucci, Prada, Louis Vuitton. Heerlijk om in die winkels te zijn en de sfeer te proeven.
Daarna heb ik nog even op het plein gezeten, ben ik terug naar het hostel gegaan.
's Avonds heb ik iets buiten de deur gegeten.
Afgesloten met pasta en wijn.
Terug in het hostel heb ik gedoucht, mijn koffer ingepakt, geslapen en de volgende ochtend om 10 uur ben ik richting huis vertrokken.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Corina

Actief sinds 20 Maart 2010
Verslag gelezen: 1946
Totaal aantal bezoekers 35099

Voorgaande reizen:

08 Juni 2018 - 16 Juni 2018

Reis naar Rostock

21 Mei 2012 - 03 September 2012

Werken op camping in het mooie Italië

14 December 2010 - 19 Maart 2011

Werk in Zwitserland

01 Juni 2010 - 22 Juli 2010

Een nieuw begin

20 Maart 2010 - 22 Mei 2010

Mijn droom

Landen bezocht: