Blijven hangen in Florence - Reisverslag uit Firenze, Italië van Corina Prins-Zuijderduijn - WaarBenJij.nu Blijven hangen in Florence - Reisverslag uit Firenze, Italië van Corina Prins-Zuijderduijn - WaarBenJij.nu

Blijven hangen in Florence

Blijf op de hoogte en volg Corina

12 Augustus 2012 | Italië, Firenze

Okey, ik ben dus nog steeds in Florence.
En ondertussen heb ik zoveel meer meegemaakt.

Ik heb heel veel musea bezocht.
Het Gucci Museum. Hier was het verhaal van Gucci met collecties door de jaren heen te zien. Ook een Gucci auto en (dat vond ik persoonlijk echt supercool) een Gucci fiets. Toen ik die zag, was mijn eerste gedachte: "die wil ik oook!"
Ik heb ook de Duomo beklommen, heb het museum van de Duomo bezocht, ben naar Piazzale Michelangelo geweest. Hier heb je het mooiste uitzicht over Florence. Ik ben er overdag geweest maar ook 2 keer 's avonds.
Ook heb ik een nationaal museum bezocht, het museum van de kinderen van Italie, Palazzo Riccardo di Medici.

Ook ben ik een middag naar Lucca geweest met Noemi. Hier hebben we de kerk bezocht, het museum, de toren beklommen en de archeologische kelder bekeken.

Verder eet ik heel veel ijs, veel meer dan goed voor me is maar ik loop ook heel veel dus dat zit wel goed.
En ik vind het leuk om in elk restaurant de lasagna uit te proberen. (:

Over het weer heb ik niks te klagen.
Elke dag zon met zo'n 35 graden, af en toe is er een bewolkte dag maar zelfs dan is het nog heerlijk warm.

Al met al vermaak ik me hier prima.