Het begin van 2011 - Reisverslag uit Hasliberg, Zwitserland van Corina Prins-Zuijderduijn - WaarBenJij.nu Het begin van 2011 - Reisverslag uit Hasliberg, Zwitserland van Corina Prins-Zuijderduijn - WaarBenJij.nu

Het begin van 2011

Door: Corina

Blijf op de hoogte en volg Corina

05 Januari 2011 | Zwitserland, Hasliberg

Zondag was het de bedoeling dat Leonie en ik zouden oppassen tijdens de kerkdienst. Dus wij waren heel netjes aanwezig, zaten te wachten op de kinderen toen Leonie ineens zei, het is al 10 uur geweest. Omdat er geen kinderen waren, besloten we toen naar de dienst te gaan. Op weg naar de kerkzaal kwamen we het gezin tegen op wiens kinderen we eigenlijk zouden passen. Maar die gingen gewoon naar de dienst dus konden wij ook naar de dienst. Halverwege ging de moeder eruit, dat wisten we van tevoren dus hadden we afgesproken dat 1 van ons er dan ook uit zou gaan. Maar dat was niet nodig want ze ging dus zelf.
Na de dienst hebben we even wat gedronken en toen gelijk gegeten. 's Middags hebben we niet zoveel bijzonders gedaan...
's Avonds was er weer een avondsluiting, ik heb toen gedwarsfluit omdat Gerald Troost naar huis was gegaan. Er was nog wel een vrouw die piano kon spelen maar die kon niet echt begeleiden dus heb ik ook meegespeeld.

Maandag hadden we 's ochtends 3 kinderen voor de oppas. Marieke & Leonie zijn maandag naar huis gegaan. Ik ben 's ochtends nog even naar de bank geweest om een rekening te openen.
Toen ik terugkwam ben ik gaan eten, daarna heb ik Timo afgelost dat hij ook kon eten. Om ongeveer half 12 waren alle kinderen opgehaald en hadden we pauze. 's Middags hadden we geen oppas dus konden we voor onszelf iets doen. Ik ben toen nog even naar het winkeltje geweest en heb nog even achter de computer gezeten.
's Avonds weer naar de avondsluiting geweest, waar het dit keer wel heel erg rustig was. De meeste gasten zijn namelijk naar huis. Dus we waren met z'n negenen. Ik heb weer gedwarsfluit, met de piano.

Dinsdag hadden we 2 kinderen voor de oppas. Een baby en een meisje van 4. 's Middags heb ik Henrike geholpen met het afhalen van de kerstversieringen en hebben we winterversieringen gedaan overal. Nog heel eventjes bij de oppas geweest, Timo was aan het oppassen maar ik hoorde wat kinderen huilen dus heb ik geholpen ze stil te krijgen. Daarna heb ik nog de spullen opgeruimd en ging ik eten.
's Avonds niet heel veel bijzonders gedaan, naar de avondsluiting geweest, waar ik had gedwarsfluit en daarna heb ik nog een poosje gezongen met piano-begeleiding.

Woensdag had ik 's ochtends 4 kinderen voor de oppas, allemaal Nederlandstaligen. 2 baby's, een jongetje van 2,5 en een meisje van 4. Was een leuk clubje.
's Middags had ik geen kinderen voor de oppas dus heb ik een poosje achter de computer gezeten en ook ben ik eventjes naar het dorpswinkeltje geweest. Daarna heb ik een heel stuk gelopen. Ben dit keer niet verdwaald.
's Avonds ben ik naar de avondsluiting geweest.

Donderdag had ik 's ochtends 1 baby.
Ik heb toen uitnodigingen gemaakt voor de babysit, wat ik ook ga doen. Dat gezin is inmiddels ook weer richting Nederland gegaan.
Ook Timo is vertrokken, wat inhoudt dat ik nu echt helemaal alleen ben... 's Middags heb ik opgepast op 3 kinderen uit 1 gezin. Officieel zijn ze Zwitsers maar ze praten Nederlands. Het meisje, 4 jaar is ze, heeft echter al een zwaar Duits/Zwitsers accent. Rond 5 uur werden die kinderen weer opgehaald, ze waren al best onrustig en vroegen om de 5 minuten wanneer papa en mama zouden komen. Verder waren ze heel lief. 's Avonds was er geen avondsluiting dus heb ik maar gezongen met pianobegeleiding.

Vrijdag had ik 's ochtends 1 baby om op te passen. Verder is het gewoon heel rustig in het hotel, bijna-geen Nederlanders meer dus ik krijg het de komende tijd wel rustig waarschijnlijk.
's Middags had ik helemaal niemand dus besloot ik om dingen te gaan ordenen. Rein kwam toen naar me toe en vroeg wat ik aan kinderen had. Toen ik antwoordde dat ik helemaal niemand had, zei hij dat ik dan wel met Henrieke een stukje kon wandelen. Later kwam ik Henrieke tegen en hebben we inderdaad samen gewandeld en heb ik nog even bij haar thuis gezeten. Wat gedronken, Sara-Maria vastgehouden en gewoon gezellig gekletst. Eerst op het balkon, later binnen in de kamer. Met uizicht op de bergen.. :)


  • 08 Januari 2011 - 11:20

    Floor Van Duijn:

    Hoi Cirine,

    Leuk om iedere keer je verhalen te lezen

    Morgen hoop je jarig te zijn
    Al vast van harte gefeliciteerd met je verjaardag en Gods Zegen toegewenst.
    Ik weet niet wanneer je het viert maar alvast een fijne dag

    Groetjes en nog een mooie tijd daar.
    Ome Floor

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Corina

Actief sinds 20 Maart 2010
Verslag gelezen: 114
Totaal aantal bezoekers 35094

Voorgaande reizen:

08 Juni 2018 - 16 Juni 2018

Reis naar Rostock

21 Mei 2012 - 03 September 2012

Werken op camping in het mooie Italië

14 December 2010 - 19 Maart 2011

Werk in Zwitserland

01 Juni 2010 - 22 Juli 2010

Een nieuw begin

20 Maart 2010 - 22 Mei 2010

Mijn droom

Landen bezocht: