Hasliberg Snow Experience - Reisverslag uit Hasliberg, Zwitserland van Corina Prins-Zuijderduijn - WaarBenJij.nu Hasliberg Snow Experience - Reisverslag uit Hasliberg, Zwitserland van Corina Prins-Zuijderduijn - WaarBenJij.nu

Hasliberg Snow Experience

Door: Corina

Blijf op de hoogte en volg Corina

05 Maart 2011 | Zwitserland, Hasliberg

Deze week is de Hasliberg Snow Experience geweest. Een supergave week!
Ik kon helaas niet aan alle activiteiten meedoen omdat ik met m'n werk zat maar waar ik aan mee heb gedaan, staat gewoon in dit verslag.. :)

Zondag zijn we begonnen met de kerkdienst waarin Theo Visser voorging. We hebben veel gezongen, er las een meisje uit de bijbel en we luisterden naar een preek van Theo. Na de dienst gingen we naar het restaurant om daar kennis te maken met de groepjes voor bijbelstudie. Ik ging met nog een aantal andere jongelui Carcasonne doen, we hebben lekker geluncht en 's middags hebben we een goed lange wandeling gemaakt. Lekker in de sneeuw. Na deze wandeling hebben we nog lekker even in Klein Viktoria koffie/thee gedronken met iets lekkers erbij.
Daarna heb ik gegeten, lekker gerelaxed en 's avonds was er een aanbiddingsdienst in de kerk. Daar ben ik naartoe geweest. Daarna nog bij Fatima geweest in het restaurant, lekker wat gedronken, gekletst en toen iedereen weg was naar bed gegaan.

Maandag heb ik 's ochtends en 's middags een paar uurtjes opgepast. Tussen de middag een uurtje geskied, het was wel heerlijk maar ook heel mistig, je zag bijna niets en een heel groot gedeelte van de piste was afgesloten dus ik kon ook niet heel erg veel. Dus 2 keer de blauwe piste gepakt en toen weer de gondel naar beneden.

Dinsdag heb ik de hele dag gewerkt. Nou ja, 's ochtends van 9 - 12 en 's middags van 1 - 4. Daarna was ik vrij. Na het eten even gelezen. Ook heb ik nog even geholpen in het restaurant met het opdekken voor het ontbijt. Daarna naar de avondsluiting, nog even lekker gezongen en in het restaurant gezeten. Daar kwamen nog wat andere gasten en zo was het weer heel gezellig om de dag af te sluiten.
Ben wel op tijd naar bed gegaan.

Woensdag heb ik 's ochtends opgepast. Toen ik daarmee klaar was heb ik de ski's ondergebonden en ben naar boven gegaan. Ik kon maar heel kort skiën maar het was wel de moeite waard. Het was heel mistig, je kon geen 5 meter voor je uit kijken maar gelukkig zijn er geen ongelukken gebeurd en ben ik zonder 1 keer te vallen beneden gekomen.. :) Na de blauwe piste heb ik de sleepiste gepakt, waarvan het laatste stuk weer rood en daarna weer naar beneden met de gondel want om 2 uur moest ik weer oppassen. Dus nog snel een warme chocolademelk gedronken, gedoucht en ik was precies op tijd klaar. Ik oppassen maar het meisje wilde maar niet stil worden dus kwam de moeder terug en nam haar weer mee. Balen balen balen want dat betekende dus dat ik gewoon de hele middag had kunnen skiën. Maar ik had toen geen zin meer om naar boven te gaan, ik was al gedoucht en alles. Dus hopelijk morgen weer een nieuwe kans.

Donderdag heb ik 's ochtends opgepast op Sarah-Maria. Daarna koffie gedronken in het restaurant met Henrieke en mevrouw Van Woerden. Ik heb toen gegeten en daarna de speelruimte nog een beetje opgeruimd, gestofzuigd en Gunam nog wat geholpen met spullen verplaatsen.
's Middags heb ik heerlijk geskied. Eerst 1 keer Mägisalp - Bidmi (blauw). Daarna ben ik naar de Alpen Tower gegaan. Daar heb ik een rode piste gepakt die overliep in blauw en uitkwam op Bidmi. Hier ben ik slechts 2 keer gevallen. ;) Daarna de sleepiste, die overliep in de rode piste. Hierna ging ik nog een keer de blauwe piste Mägisalp - Bidmi doen en daarna ben ik doorgeskied naar Reuti. Dus ik stopte zo'n beetje voor het hotel. :)
Het ging echt supergoed, het was heerlijk weer, alles zat mee.
Terug in het hotel heb ik niet veel bijzonders meer gedaan totdat ik ging eten.
's Avonds was er een bijbelstudie en daarna nog een korte aanbiddingsdienst. Ik heb nog getafeltennist met een paar gasten en daarna nog wat gedronken.

Vrijdag zou ik 's ochtends op Sarah-Maria moeten passen maar die kwam uiteindelijk niet. Ik heb toen de speelruimte opgeruimd en schoongemaakt.
's Middags heb ik heerlijk geskied met een aantal snowboarders. Later voegden zich ook nog een aantal skiers onder ons en hebben we heerlijk samen een aantal afdalingen gedaan. Eerst Mägisalp - Bidmi, hebben we op Bidmi even wat gedronken en daarna zijn we naar Hochsträss gegaan. Daar hebben we de rode piste gepakt naar Bidmi. Toen nog een keer de blauwe piste Mägisalp - Bidmi en daarna doorgeskied naar Reuti. Toen nog 1 keer de rode piste van Käserstatt - Bidmi.
Toen was het tijd om terug te gaan.
's Avonds heb ik niks bijzonders gedaan. Wel naar de avondsluiting geweest, daarna nog wat gedronken in Klein Viktoria.
Nadat ik van iedereen die vandaag zou vertrekken afscheid had genomen, ben ik naar bed gegaan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Corina

Actief sinds 20 Maart 2010
Verslag gelezen: 260
Totaal aantal bezoekers 35123

Voorgaande reizen:

08 Juni 2018 - 16 Juni 2018

Reis naar Rostock

21 Mei 2012 - 03 September 2012

Werken op camping in het mooie Italië

14 December 2010 - 19 Maart 2011

Werk in Zwitserland

01 Juni 2010 - 22 Juli 2010

Een nieuw begin

20 Maart 2010 - 22 Mei 2010

Mijn droom

Landen bezocht: