Voorjaarsvakantie - Reisverslag uit Hasliberg, Zwitserland van Corina Prins-Zuijderduijn - WaarBenJij.nu Voorjaarsvakantie - Reisverslag uit Hasliberg, Zwitserland van Corina Prins-Zuijderduijn - WaarBenJij.nu

Voorjaarsvakantie

Door: Corina

Blijf op de hoogte en volg Corina

27 Februari 2011 | Zwitserland, Hasliberg

Zondagochtend ben ik naar de kerkdienst geweest waarin Theo Visser voorging. Muzikale begeleiding was er van Aart-Jan Dingemanse. 's Middags heb ik een stuk gelopen terwijl het sneeuwde.. :) Verder heb ik nog gelezen en lekker relaxed gedaan, beetje op de bank gehangen. (Niet lui hoor (A)). 's Avonds was er een aanbiddingsdienst met Reni&Elisa Krijgsman. Dat was vooral veel zingen. Daarna ben ik nog even bij Fatima gebleven, toen zij naar huis ging nog even bij de receptie gezeten met Lena&Marieke en nog 2 jongens die daar al zaten. Daar lekker mee zitten kletsen tot best wel laat.. :) Uiteindelijk toch maar naar bed gegaan.

Maandag hebben Lena, Marieke en ik de hele dag opgepast. 's Avonds heb ik op de dochter van Fatima gepast. Dit was trouwens maar heel even want ze wilde alleen naar haar moeder toe. Dus heeft ze rondgelopen in de eetzaal, waar ik op haar ging letten. Daarna ben ik nog naar de avondsluiting geweest en heb ik een poosje zitten kletsen met mijn nieuwe vrienden.

Dinsdag heb ik 's ochtends opgepast met Gerjanne en Hanneke en 's middags heb ik lekker geskied. Ik kwam Lena & Marieke ook nog tegen, die kwamen net terug. Ik heb toen eerst 2 keer de sleepiste gedaan. Bijna op het eind kruiste die de rode piste dus heb ik dat laatste stuk rode piste gedaan.. :) Dat was eigenlijk vooral jezelf laten gaan. Daarna heb ik nog 2 keer de blauwe piste gedaan. Ik besloot toen maar om te stoppen want alleen is ook maar alleen.
's Avonds ben ik naar de avondsluiting geweest en daarna heb ik nog bij Fatima in het restaurant gezeten. Dit was weer erg gezellig.

Woensdag heb ik 's ochtends opgepast met Lena en Marieke. 's Middags zijn we naar de Alpen Tower geweest. Lekker in de zon gezeten, heerlijk genoten van een warme chocolademelk. Ook zijn Lena en ik nog naar de punt gelopen waar je echt een fantastisch uitzicht had. Daarna terug naar het hotel, gegeten, nog even thee gedronken en daarna gingen Marieke Lena en ik nachtsleen.. :) Dit was echt weer heerlijk. Dit keer lag er verse sneeuw, er waren veel heuveltjes waar je overheen knalde en ik lag best wel vaak naast de slee. We sleeden gewoon de blauwe piste. Na 2 keer de piste gepakt te hebben gingen we even wat drinken op Mägisalp, even opwarmen want het was best wel koud. Daarna nog 1 keer naar beneden gesleed en terug naar het hotel gegaan. Daar had ik heerlijk gedoucht en nog lekker met de andere meiden even wat gedronken in het restaurant bij Fatima. Daarna nog even achter de computer bij de receptie gezeten en uiteindelijk lekker naar bed gegaan.

Donderdag heb ik 's ochtends geskied met Lena. Eerst de sleepiste, daarna met de stoeltjeslift naar boven. Daar wilden we de blauwe piste pakken maar die bleek afgesloten. En we wilden absoluut niet van de rode piste dus moesten we iets anders verzinnen. We zijn toen met de sleeplift naar boven gegaan, dit was best wel eng en toen gingen we met de gondel terug naar Lischen. Daar hebben we de sleepiste terug naar Bidmi gepakt. Daar hebben we even wat gedronken en daarna nog 2 keer de blauwe piste gepakt. Dit was voor een groot deel afgesloten, ik had bedacht door het sleeen woensdagavond. Maar er was verder nog een heel leuk stuk wat wel open was dus hebben we daar nog wel heerlijk geskied. Terug in het hotel heb ik me omgekleed, even wat gegeten en daarna gingen we oppassen. Lekker geknutseld met de kids die dat wilden en verder goed opgelet. Er waren namelijk hele drukke kinderen bij, dit keer. Maar alles is goed gegaan, op een paar kleine ongelukjes na. Daarna hebben we gegeten en lekker even niks gedaan.

Vrijdag heb ik 's ochtends opgepast met Lena & Marieke.
's Middags zijn we eerst naar de Alpen Tower geweest, daar hebben we even wat gedronken maar het was niet heel lekker weer dus zijn we snel weer terug gegaan. Ik heb toen met Lena nog 1 keer de blauwe piste gepakt. Dit was aan de ene kant heel erg lekker maar het was nog steeds voor een heel groot gedeelte afgesloten dus dat was minder fijn. Maar het was wel weer heerlijk om te doen.
's Avonds heb ik nog lekker gelezen, ben ik naar de avondsluiting geweest en heb ik verder niet zo heel veel bijzonders gedaan. Voornamelijk bij de receptie op de bank gezeten, met de andere meiden.

Zaterdag werd er om kwart voor 5 op mijn deur gebonsd, de andere meiden gingen om 5 uur rijden, terug naar Nederland. Dus ik was gelijk wakker, ga met m'n slaaphoofd naar de deur en heb ze gedag gezegd. Terug m'n bed in, nog even geslapen. Toen ik wakker werd eerst heerlijk ontbeten, daarna niet heel veel bijzonders gedaan. Na de lunch ben ik gaan skiën. Dat was zo heerlijk. Ik ben begonnen met de sleepiste. Daarna 2 of 3 keer (weet ik niet eens meer) de blauwe piste, nog een keer de sleepiste en ik heb afgesloten met nog 2 keer de blauwe piste. En dit alles met maar 1 keer vallen!! :):) Maar ik weet wel dat ik nu klaar ben voor de rode piste, ik heb alleen geen zin om die alleen te doen dus ik hoop dat volgende week iemand met me mee wil.. :)
Na het skiën heb ik lekker een warme chocolademelk gedronken, gegeten, gedoucht en nog even gelezen.
's Avonds was de avondsluiting met Aart-Jan Dingemanse. Veel zingen met de band en een stuk uit de bijbel gelezen.
Daarna heb ik nog even in het restaurant gezeten, wat gepraat met gasten, wat gedronken aan de bar, ook daar leuke contacten gehad en daarna lekker naar bed gegaan.



  • 28 Februari 2011 - 11:19

    Peet En Cees:

    Hey Corina,

    zo te lezen gaat het helemaal goed daar.. en het is nog steeds wit.. ook er belangrijk:D..
    we hebben je wel gemist hoor in Katwijk.. al beetje zin om terug te komen naar Nederland?
    Nog heel veel plezier met skien en sleeen..

    liefs ons

  • 01 Maart 2011 - 14:21

    Paulien:

    heeee.

    nog een paar weekjes... en dan kom je weer in het gewone Nederland!:)
    Je moet wel snel van de rode piste af gaan skieën, want voor je het weet is het te laat, dan ben je alweer opweg hierheen!
    Maar je past nog wel op lees ik, is het deze week nog druk dan, want sommige hier hebben deze week vakantie!

    En dan heb je verjaardagen en dan ben jij er niet we missen je wel hoor!

    Ik ga weer stippen met mn verhaal!

    xxxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Corina

Actief sinds 20 Maart 2010
Verslag gelezen: 324
Totaal aantal bezoekers 35127

Voorgaande reizen:

08 Juni 2018 - 16 Juni 2018

Reis naar Rostock

21 Mei 2012 - 03 September 2012

Werken op camping in het mooie Italië

14 December 2010 - 19 Maart 2011

Werk in Zwitserland

01 Juni 2010 - 22 Juli 2010

Een nieuw begin

20 Maart 2010 - 22 Mei 2010

Mijn droom

Landen bezocht: