De terugreis - Reisverslag uit Schwerin, Duitsland van Corina Prins-Zuijderduijn - WaarBenJij.nu De terugreis - Reisverslag uit Schwerin, Duitsland van Corina Prins-Zuijderduijn - WaarBenJij.nu

De terugreis

Door: Corina Prins

Blijf op de hoogte en volg Corina

17 Juni 2018 | Duitsland, Schwerin

Zaterdag 16 juni
We gingen weer naar huis. Nog 1 keer uitgebreid ontbijten (de koffer zat toch al dicht, er moesten alleen nog wat laatste dingen in de tassen gepakt worden) en we waren klaar voor de terugreis. Nou ja, nog niet helemaal. We kwamen nog 1 keer bij elkaar om samen uit de bijbel te lezen en met elkaar te bidden voor de terugreis. We vertrokken naar het station waar we ruim op tijd aankwamen. Er was een afscheidscomité voor ons geregeld. Een muziekkorps, zelfs de Groothertog en Groothertogin waren gekomen om ons uit te zwaaien. Allemaal vrouwen in baljurken, ridders en zelfs kleine meisjes waren opgedoft. Ik blijf graag geloven dat dit allemaal voor ons was geregeld. Er was echter een jaarlijks terugkerend festijn aan de gang. Dit alles heeft de maken met het Slot van Schwerin.
We gingen terug naar het perron en namen afscheid van Gerard. Hij zwaaide ons nog uit en we vertrokken. We moesten overstappen in Hamburg. Want; het grootste en drukste station van Duitsland, 8 minuten overstaptijd, een groep van 19 personen, met koffers van perron 7 naar 14. Er was geregeld dat er mensen vande Bahnhof zouden zijn om ons te begeleiden. Dus wij (ik in ieder geval) verwachtten een heel arsenaal aan mannetjes met karretjes voor de koffers enz. Staat er welgeteld 1 man, die totaal niet doorliep maar ons verderfelijke goed heeft begeleid. Hierdoor hebben we de trein gehaald. In Osnabrück stapten we over op de trein die ons naar Hengelo, en de rest van de groep naar Amersfoort bracht. Na het afscheid zwaaiden we ze nog uit op het station. Hierna gingen we weer naar huis, om bijna gelijk weer door te rijden naar Rijssen om Joël en Jasmin op te halen.
Nu zijn we weer compleet! :)