Oud&Nieuw - Reisverslag uit Hasliberg, Zwitserland van Corina Prins-Zuijderduijn - WaarBenJij.nu Oud&Nieuw - Reisverslag uit Hasliberg, Zwitserland van Corina Prins-Zuijderduijn - WaarBenJij.nu

Oud&Nieuw

Door: Corina

Blijf op de hoogte en volg Corina

01 Januari 2011 | Zwitserland, Hasliberg

Op oudjaarsdag was het hetzelfde als veel andere dagen. 's Morgens hadden we kinderen voor de oppas. Dit was erg druk, er waren namelijk 4 huilende baby's. Dus op een gegeven moment zat bijna iedereen met een baby op schoot. Verder ging het heel erg goed, toen ze weer stil waren, gingen ze lief spelen. Er waren ook nog andere kinderen, die af en toe aandacht nodig hadden. We hadden dus best wel geluk dat iedereen er was...

's Middags hebben de andere meiden allemaal liggen slapen, ik heb lekker op de bank gezeten & gerelaxed. Toen de anderen uit bed kwamen, hebben we nog een spelletje gedaan, gegeten en nog ff gepraat.

's Avonds was er een Oudjaarsconcert met Gerald Troost & Family. De dominee verzorgde een korte meditatie. Daarna was het wachten op 12 uur... Ik had al de hele dag oliebollen zien liggen maar we mochten ze nog niet eten. En om half12, ik was net even op mijn kamer om nog wat dingetjes te pakken, kwam Eline naar me toe of ik nog oliebollen wilde. Oehh, wat had ik daar zin in! Heb er ook heerlijk van genoten! :)

Rond 12 uur kreeg iedereen champagne en werd er vuurwerk afgestoken. Het was erg geslaagd. Daarna hebben we nog een poosje bij de receptie gezeten en ben ik naar bed gegaan.

Op nieuwjaarsdag heb ik 's ochtends opgepast. Eerst op 3 Duitse kinderen, later kwamen er gelukkig ook Nederlandse kinderen bij.
Ik heb een spelletje met ze gedaan en ze hebben lekker geknutseld.
's Middags waren we vrij, we hadden geen kinderen om op te passen. Het was heerlijk weer dus Rein kwam met het idee om naar boven te gaan. Zelf wilden we ook niet de hele dag binnen blijven zitten dus hebben we de slee gepakt, de lift naar boven en zijn we lekker naar beneden gesleed. Het was nog even afwachten of het wel door kon gaan want we hadden niet genoeg punten om boven te komen. Dus ben ik met Rosanne, een meisje dat graag met ons mee wilde, tegelijk door het poortje gegaan met haar skipas (ik weet het, heel illegaal). Marieke en Leonie wilden op de pas van Rein naar binnen maar ze gingen niet tegelijk. Dus daar kwamen de controleurs en moesten ze terug om een kaartje te kopen. Gelukkig controleerden ze niet of ik wel een kaartje had, want dan was ik ook weer wat geld kwijtgeweest..
Maar we hebben heerlijk gesleed. Op een gegeven moment waren Rosanne & ik Leonie en Marieke kwijt. We kwamen bij Bidmi en daar zagen we niemand. Dus wij gingen er vanuit dat ze door waren gegaan. Wij doorgesleed. Ik ben toen bij Rosanne achterop gaan zitten. Dat ging best wel grappig, alleen vond ze dat we een beetje te hard gingen. Dus moest ik de hele tijd remmen. Op het laatste stuk lag geen sneeuw meer dus hebben we dat gelopen.
Toen we terugkwamen in het hotel, waren Leonie & Marieke daar nog niet. Dus ik ging me even omkleden. Toen ik daarmee klaar was, kwamen ze eraan gelopen. Wat blijkt nou. Ze hebben een hele tijd staan wachten in Bidmi. Maar wij hadden ze niet gezien. En ook hadden wij een andere route naar beneden genomen.
Maar we hebben elkaar weer ontmoet in het hotel dus het was weer helemaal goed.
's Avonds ben ik, zoals tot nu toe nog elke avond, naar de avondsluiting geweest. En hebben we ook nog een film gekeken.




  • 06 Januari 2011 - 15:45

    Marieke:

    geweldig om mijn foto's terug te zien op deze site:D

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Corina

Actief sinds 20 Maart 2010
Verslag gelezen: 116
Totaal aantal bezoekers 35160

Voorgaande reizen:

08 Juni 2018 - 16 Juni 2018

Reis naar Rostock

21 Mei 2012 - 03 September 2012

Werken op camping in het mooie Italië

14 December 2010 - 19 Maart 2011

Werk in Zwitserland

01 Juni 2010 - 22 Juli 2010

Een nieuw begin

20 Maart 2010 - 22 Mei 2010

Mijn droom

Landen bezocht: