Eerste dagen Rostock - Reisverslag uit Rostock, Duitsland van Corina Prins-Zuijderduijn - WaarBenJij.nu Eerste dagen Rostock - Reisverslag uit Rostock, Duitsland van Corina Prins-Zuijderduijn - WaarBenJij.nu

Eerste dagen Rostock

Door: Corina Prins

Blijf op de hoogte en volg Corina

12 Juni 2018 | Duitsland, Rostock

Zondag 10 juni
Om 8.00 zaten we aan het ontbijt. Na heerlijk te hebben gegeten, gingen we terug naar onze kamer om ons verder klaar te maken, om ons om 9.00 weer richting de hal te begeven waar we weer zouden verzamelen. Toen de groep compleet was, liepen we richting de tramhalte. Na een rit van ongeveer 50 minuten, stapten we vlakbij het gebouw uit waar de kerkdienst werd gehouden. Gerrit van Dijk heette de gemeente en ons als groep welkom en een pastor uit Flensburg (Daniël Lindhüber) hield de preek. We hebben samen gezongen, gebeden en een mooie dienst gehad in al z’n eenvoud en puurheid. Na de dienst ging de barbecue aan en hebben we veel met gemeenteleden gesproken. ‘Want de beste gesprekken ontstaan onder het genot van eten en drinken’.
Toen alles weer was opgeruimd, zijn we richting de tram gelopen. De rest van de middag was vrije invulling. Gezien de gemiddelde leeftijd van de groep en het drukke programma van de afgelopen dagen, werd deze tijd door velen ingevuld met bijslapen.
Om 19.00 hadden we een ‘lichte’ broodmaaltijd. En om 20.00 begonnen we met de intro en bijbelstudie 1; Verzet en overgave, God dienen in een heidense samenleving.
Na de bijbelstudie hebben we met een klein groepje nog wat gelopen, nog even buiten gezeten en gezellig gepraat. Toen was het weer tijd om naar bed te gaan.

Maandag 11 juni
Vandaag zaten we om 8.00 alweer aan het ontbijt. Om 9.00 stond de bus namelijk klaar die ins naar Rügen zou rijden, het grootste eiland van Duitsland, aan de Oostzee. Na een busrit van ongeveer 2 uur kwamen we aan in een park waar we hadden afgesproken met een aantal kerkplanters van het project Nebenan. Zij vertelden over hun werk, de uitdagingen en wat ze zien in de wijk waarin ze werken. Ze hebben bijvoorbeeld een oude brandweerauto verbouwd tot straatcafé en trekken daarmee de wijk in om met mensen in contact te komen. We hebben daarna door de wijk gelopen, zijn naar een huis geweest om fotocollages te bekijken en hebben daarna in het park een heerlijke lunch gehad.
Om 14.00 kwam de bus ons weer ophalen en reden we door naar Sassnitz. Na een snelle kop koffie gingen we naar de boot in een tocht langs de Königstuhl, de krijtrotsen te maken. Dit was echt prachtig!
We hebben vis gegeten en zijn toen met de bus weer teruggegaan. Ik verzorgde de dagsluiting en daarna zijn we weer lekker gaan slapen.

• 12 Juni 2018 - 09:15

Paulien:

Hai!
    Mooie dingen doen jullie. Hopelijk gaan jullie nog veel meer doen, meemaken en zien.
    Geniet er van! Dat doen wij wel met jullie kids

• 12 Juni 2018 - 09:14

Willemien:

Mooi verhaal Corina!
    Zo kunnen we de reis een beetje meemaken. Jullie zijn trouwens wel druk voor een vakantie!
    Hopelijk kunnen jullie het aan. Je heb in ieder geval geen kinderen om voor te zorgen, dat doen wij wel voor jullie ;). Geniet van alles wat jullie zien en van de ongestoorde nachten!
    Liefs, pa en ma en de kids

• 12 Juni 2018 - 13:38

Petra:

Leuk om alle verhalen te lezen. Mooie ervaringen! Genieten. Groetjes uit Schoonhoven