Berlijn it is! - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Corina Prins-Zuijderduijn - WaarBenJij.nu Berlijn it is! - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Corina Prins-Zuijderduijn - WaarBenJij.nu

Berlijn it is!

Door: Corina Prins

Blijf op de hoogte en volg Corina

09 Juni 2018 | Duitsland, Berlijn

Vrijdag 8 juni
Vandaag was het dan eindelijk zover! De reis naar Berlijn, Rostock en Schwerin is begonnen! Na een treinreis van ongeveer 4,5 uur, waarin we o.a. nog een kruiswoordpuzzel kregen om op te lossen, zij we gearriveerd in een warm en zonnig Berlijn. Daar werden we opgewacht door Gerard onze gids in Berlijn. We moesten nog een klein stukje met de bus en een stukje lopen om bij het hotel te komen. Daar kregen we een halfuurtje om ons even op te frissen om daarna door te gaan naar onze volgende bestemming; de Berlijnse Muur.
Daar kregen we een rondleiding van een ooggetuige. Hij heeft dus alles van dichtbij meegemaakt en vertelde hier vol passie over. Als afsluiting van de activiteit zijn we nog een toren opgeklommen. Vanaf hier had je een mooi uitzicht over de restanten van de Muur, de kerk en het geheel. Ook kon je een wachttoren zien. Helaas geen echte maar zo hebben ze er wel uitgezien.
Nadat iedereen weer beneden was, hebben we afscheid genomen van de gids en hebben we een tram gepakt. We zijn toen koffie gaan drinken bij een typisch Duits tentje. Goed, lekker en veel. :)
En als laatste activiteit vandaag hadden we het DDR-museum. Apart hoe de DDR werd voorgesteld. Heel mooi en paradijselijk. Heel ideologisch. Alsof er niks beters was. Alsof het helemaal niet zo erg was om in die tijd te leven. Behalve de vele informatie die je kreeg, was er ook van alles te doen. Zo kon je tafelvoetballen, dansen, waren er allerlei kantoren, er was een gevangeniskamer, een DDR-huis, een Trabant, enzovoort. Het was mooi en interessant.
Het diner hebben we gegeten in een lokaal restaurant. Alweer goed, lekker en veel. Ik had een salade (ik had last van hoofdpijn dus ik was bang dat een halve kip (die André at) te zwaar op de maag zou vallen).
Toen gingen we weer terug naar het hotel en lekker slapen.

• 09 Juni 2018 - 07:28

Anja:

Veel succes mooi reis toegewenst!

• 10 Juni 2018 - 12:28

Lenie:

Ha André en Corina,

Goede tijd en reis daar gewenst!
    We zullen nog wel meer gaan lezen!:)

Liefs!